Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Στις τάξεις 1-4 του Δημοτικού της ΓΣΘ, εφαρμόζεται ένα γερμανικό πρόγραμμα σπουδών, πλούσιο σε ερεθίσματα από πολιτισμικά στοιχεία τόσο της Γερμανίας όσο και της Ελλάδας, τα οποία οδηγούν στην απόκτηση ποικίλων δεξιοτήτων. Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας διδάσκεται 5 ώρες την εβδομάδα, σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας. Επιπλέον, τα παιδιά έχουν τη δική τους παιδική χαρά και συμμετέχουν στο μάθημα της Γυμναστικής τουλάχιστον 3 ώρες την εβδομάδα. Με την ολοκλήρωση της 4ης τάξης προάγονται αυτόματα στην 5η, που αποτελεί την πρώτη τάξη του γυμνασίου στο γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα.
“Με τη συμμετοχή των μαθητών σε διάφορες δραστηριότητες και σε ομίλους εργασίας, υποστηρίζεται η συνεργασία, η αλληλεγγύη και ο αλληλοσεβασμός στο πλαίσιο της τάξης και του σχολείου.”
Η Μέθοδος της Επικοινωνίας
στο Δημοτικό Σχολείο της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης, η αξιοπρεπής και χωρίς οποιαδήποτε μορφή βίας χρήση της γλώσσας βρίσκεται στο επίκεντρο και διδάσκεται με τη “γλώσσα της καμηλοπάρδαλης”. Μέσω αυτής της προσέγγισης, οι μαθητές μαθαίνουν πώς να επικοινωνούν με σεβασμό προς τους άλλους, κάτι που ενισχύει την ενσυναίσθηση και την αγάπη προς τον συνάνθρωπο. Η “γλώσσα της καμηλοπάρδαλης” προάγει την εποικοδομητική συζήτηση/αντιπαράθεση, επιτρέποντας την ατομική έκφραση του καθενός χωρίς προσβολές, αλλά και την ενεργή και καλοπροαίρετη ακρόαση.
Η συλλογικότητα στο επίκεντρο
Το Συμβούλιο της τάξης αποτελεί έναν θεσμό που προωθεί τη δημοκρατική συνύπαρξη και συμμετοχή στο σχολείο, εξασφαλίζοντας έναν ελεύθερο χώρο έκφρασης εντός της τάξης. Κατά τις εβδομαδιαίες συνελεύσεις, οι μαθητές και οι μαθήτριες συζητούν και αποφασίζουν για θέματα που οι ίδιοι προτείνουν, όπως η οργάνωση του μαθήματος, η συνύπαρξη στην τάξη και στο σχολείο, πιθανά προβλήματα και συγκρούσεις, καθώς και δραστηριότητες που σχεδιάζονται και πραγματοποιούνται από κοινού. Στη Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης, ο θεσμός του συμβουλίου της τάξης εφαρμόζεται σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, με τη σταδιακή εισαγωγή και προώθησή του από την Α΄ έως τη Δ΄ τάξη του Δημοτικού. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζουν και να υποστηρίζουν τις απόψεις τους και να αναλαμβάνουν ευθύνες.
Φαντασία και Δημιουργικότητα
Τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους μέσω της ζωγραφικής και των χειροτεχνιών. Το μάθημα των Καλλιτεχνικών αποτελεί σημαντικό μέρος της εκπαίδευσής τους, καθώς ενισχύει τη χαρά της δημιουργίας και της έκφρασης. Η ενασχόλησή τους με τα Καλλιτεχνικά συμβάλλει στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους και καλλιεργεί την αισθητική τους αντίληψη, την κριτική σκέψη και τη φαντασία
Ομαλή Μετάβαση στην 5η Τάξη
Η ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στην 5η τάξη διευκολύνεται από την πολύ κοντινή απόσταση των εγκαταστάσεων, τις κοινές εκδηλώσεις και τους κοινούς ομίλους εργασίας. Αυτό βοηθά τους μαθητές να προετοιμαστούν για τις νέες προκλήσεις του Γυμνασίου. Η ΓΣΘ εφαρμόζει πολύ προσεγμένες παιδαγωγικές μεθόδους που εξασφαλίζουν την ομαλή μετάβαση στις επόμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Έτσι διευκολύνεται η προσαρμογή των παιδιών στο νέο τους εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Σχολικός Κανονισμός Τάξεων Α’-Δ’ Δημοτικού
Ενημερωθείτε από τον σχολικό κανονισμό για τη λειτουργία των τάξεων Α’-Δ’ Δημοτικού της ΓΣΘ και τους διαφορετικούς τρόπους εισαγωγής σε αυτό.
Πληροφορίες Εγγραφών
Η εισαγωγή στο δημοτικό σχολείο πραγματοποιείται μόνο κατά την έναρξη του σχολικού έτους. Η απόφαση για την εισαγωγή των μαθητών είναι κυρίως αρμοδιότητα του διευθυντή του σχολείου και όχι κάποιας ελληνικής αρχής.